7. 12. 2012

Květinový tvarohový koláč

Už před časem mě zaujal recept u crustyconer na jablečný koláč s růžemi a rozhodla se ho při nějaké slavnostní příležitosti vyzkoušet. A protože má oblíbená kolegyně z práce má zítra narozeniny, včera jsem se pustila do pečení. Pokud porovnáte můj výtvor s předlohou, jistě si všimnete hlavního rozdílu. Nemám tam růžičky! Ale ať jsem dělal co jsem dělala, smotat růžičku z plátku jablka mi nešlo, všechny se mi místo ohnutí, zlomily. A tak jsem udělala jeden velký květ :)

Těsto: 150 g hl. mouky, 120 g másla, 25 g cukru, 1-2 lžíce studené vody. Vše zpracujeme a necháme v lednici odležet. Vyválíme placku, kterou prokryjeme dno a boky formy a předpečeme při 180°C 15 minut.

Nápň:
2 vaničky tvarohu (u crustyconer 400g, ale co bych pak dělala s tim 100 co mi zbyde, že)
1 vanilkový puding
2 žloutky
30 g másla
1 vanilkový cukr
100 g cukru (místo 50, přišlo mi to málo sladké)

Máslo s cukrem vyšleháme do pěny, přidáme zbylé ingredience, rozetřeme na předpečený korpus a odzobíme jablčenými plátky. Ze dvou rozkrojených jablek s červenou slupkou loupeme škrabkou na brambory měsíčky, které pokapeme citronem, aby nám během motání nezhnědly. Pokud se vám podaří srolovat růžičky, úspěch zaručen. Pokud ne, zapíchejte plátky do tvarohu jako já :)

Pečeme 30-45 minut.

Žádné komentáře:

Okomentovat