10. 8. 2012

Nebe nad Berlínem

Jednou v neděli jsme s mým drahým stáli na nástupišti a čekali na vlak směr Praha. Ve stejnou chvíli přijíždí i EC do Berlína ....a tak se zrodila myšlenka na výlet/dovolenou v Berlíně. Byla jsem tam předtím třikrát a ani jednou mě tato německá metropole nezaujala. Já jsem prostě památkový typ, to jest vzdychám nad řeckými a římskými ruinami, gotickými katedrálami, středověkými uličkami, renesančními paláci, barokní farou i klasicistním zámkem nebo secesní vilou. Ale megalomanské bulváry a šeď komunistických panelů mi nic neříká. A Berlín je takový free, komunitní a punkový. Žádná romantika z Prováns.

Protože jsem měla za další týden naplánované dva dny volna, hned jsem sedla k počítači a na booking.com zajistila ubytování a na cd.cz zakoupila promo jízdenku Praha-Berlín-Praha. Pronajmout si byt, jako jsme to udělali v Budapešti se na 3 noci nevyplatí. A autobusem s eurolines by to také vyšlo levněji, ale museli bychom do Ústí a hlavně jsem plánova sebou vzít pejska. (Jak mi napsali ze zákaznického centra, erolines živá zvířata nepřepravuje), takže padla volba na vlak. Přeci jen je to pohodlnější cestování a ty tři hodinky utekly jako voda.

Přes počáteční záměr najít ubytování ve čtvrti Prenzlauer Berg (doporučeno Kačkou Žvýkačkou) jsme nakonec bydleli pár metru od Kudamu u stanice metra Adenauer Platz. Místo to bylo klidné a dobře dostupné. Pod hotelem je na rohu ulice kavárna, kam jsme chtěli ráno zaskočit na snídani. Bohužel, s naším štěstím měli zrovna ode dne našeho příjezdu dovolenou :(

Na pobyt jsem se pečlivě připravila a na scuk.cz si vyhledala všechna doporučení a recenze na Berlínské podniky. Drahý sice frflal, že se nebude honit po měste a hledat zrovna tu konkrétní kavárnu. Nakonec se mi ale pár míst podařilo prosadit. Jiné jsme objevili sami a všechny byly skvělé!
Moje doporučení najdete v příštím příspěvku.

Tentokrát to bude jen pár fotek....

Wannsee - úplně jak na Mácháči, jen k vodě se nedostanete, protože jí lemují honosné vily se soukromým přístupem k jezeru.

Postupim - sobotní trh - nádherné bedínky místního zemědělce

pošotvní schránky ve dvoře zrušené pošty uprostřed Berlína

Nový palác - park Sanssouci - Postupim

Postupim - Friedenskirche (jak v Sieně)

Postupim - holandské domky


1 komentář:

  1. Tož musím říct, že jsem úplně opačný cestovatel - žádný Řím, žádné Řecko, žádná Francie. Hezky Berlín, Amsterdam, Budapešť. Moderní města, kde to pulsuje. A zrovna Berlín...nad tím vždycky vzdychám nejvíc:-)

    OdpovědětVymazat