13. 8. 2012

Borůvkobraní


Náhodou jsem měla doma dva kelímky mascarpone, náhodou koupil můj drahý vaničku kanadských borůvek a náhodou měla má sestra svátek (Svatá Anna, chladna z rána) a náhodou nás všechny pozvala babička na nedělní oběd (pečený králík, domácí bramborový knedlík, zelí - mňam)

Křehké máslové těsto - sladké:
220 g hladké mouky
150 g másla
160 g moučkového cukru
2 vejce

Postup stejný jako u klasického křehkého těsta (recept na quiche lorraine). Tentokrát pečeme těsto bez náplně. Prvních deset minut zatížené fazolemi, další pět bez zatížení a na posledních pět minut potřebe vnitřek rozšlehaným vejcem, aby se udělala krustička, která ochrání korpus před rozmočením z krému.
Hotový korpus necháme vychladnout na mřížce. Poroz, je vlemi křehký a rád se láme! Já mám formu s odnímatelným dnem (z Tesca) a nemohu si jí vynachválit. Díky telfonové úpravě se mi koláč nikdy nepřichytil a vždy ze spodního dílu sklouzne sám a odpadá složité vynadávání z formy. Navíc se těsto dobře propeče, což se mi u skleněné formy nestávalo. Tam bylo spodek spíš uvařený.

Krém
2 kelímky mascarpone
120 g moučkového cukru
2 lžíce cintrónové šťávy

Ručním mixérem, kuchyňským robotem či metlou našleháme mascarpone s moučkvým cukrem a citrónovou šťávou. Naplnímě vychladlou skořápku korpusu a odzobíme ovocem (borůvky, maliny, jahody, broskve).
Zkoušela jsem i variantu, kdy jsem svařila cukrový sirup a ten smíchala s ovocem, což vytvořilo na ovoci lesklou glazůru a zároveň obarvilo sirup, který zanechal na sněhobílém krému efektní barevné stezky. Ideální, když potřebujete ovoce "zakonzervovat".




2 komentáře:

  1. Ty bláho, takových náhod Tě přivede k takové dobrotě:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se daří, tak se daří..aleb štěstí přeje připraveným :) A byla to dobrota!

      Vymazat