3. 5. 2012

Tip for trip

Miluju cestování a výlety (a taky miluju jídlo - přípravu i konzumaci). Neni lepší příležítosti, než tyto dvě vášně spojit a objevovat okolí. I kdyby to mělo být jen za humna!

Mám tu pro vás pár tipu na výlet (českých i zahraničních), snad se vám mé poznatky budou hodit. Než se vrátím k dobám minulým, mám v čerstvé paměti výlety na kole z minulého víkendu a prvního máje.


Děčín - Bad Schandau - Děčín


Ideální, když nemáte zrovna celý den a chcete si užít pohodový výlet. Z Děčína vede vyasfaltovaná cyklostezka podél Labe. Celá po rovině. S krásným výhledem na labský kaňon, pískovcové skály, malebné domečky. Vzdálenost přibližně 25 km tam a další 25 zpátky.
Bad Schandau je malé saské lázeňské městečko. Kromě termálních lázní (Toscana) stojí za upozornění zejména příroda národního parku Česko-saské Švýcarsko - údolí Křinice, Pravčická brána, soutězky ve Hřensku, rozmanité vyhlídky....

(Je to taková má srdcová záležitost. Tuhle trasu jsem v loňském roce jezdila několikrát týdně. Bylo krásné jaro/léto a já si užívala zahraniční studium v Dráždanech. Do školy jsem jezdila jen na hodiny italštiny, němčiny a ruštiny. Neměla žádné povinosti. Měla jsem před státnicema a začínal se rodit vzah s mým drahým.)

Podél cyklostezky je možné se občerstvit na několika zatávkách - první je ještě na české straně, v Dolním Žlebu nově otevřená hospůdka Dolní Grunt. Stojí na pískovcovém tarasu mezi železniční tratí a řekou, takže z lehátek a křesel na terase můžete pozorovat horolezce na protějším břehu a užívat si například pšeničné pivo s pomerančem Fénix. Pak už je to v německé težii. Před Bad Schandau, ve vesnici Krippen je přímo kolem stezky několik hostinců. My ale jezdíme až do kavárničky na náměstí. Někdy se tu na stolečky pod slunečníky stojí i fronta :)
Musím si postesknout, že je pořád vidět rozdíl, Eu ne Eu, hranice jsou tu stále. A to mluvíme o východním Německu! Tentokrát jsme si pochutnali na pohárech, přeci jen tropické počasí to samo nabízelo. Já si dala jahodový pohár - vanilková zmrzlina, čerstvé jahody, jahodové pyré a pravá šlehačka. Můj milý zavítal do Bavorska pro inspiraci a pochutnal si na schwartzwaldském poháru - čokoládová, vanilková zmrzlina, višně, čokoládová omáčka a šlehačka. K tomu jsme popíjeli ohromný hrnek milchkafé a poslouchali češtinu od okolních stolů. Místní německé osazenstvo bylo obohacené snad o půlku Děčína!

Na německé straně je pro pestrost stezka po obou březích, čehož jsme využili a zpátky jeli po pravém břehu. Ve Schmilce je bio hotel Helvetia, kde si slibuji jednou zastavit. Na Labských březích mají zeleninové záhonky, ohrádku s ovečkama a ve stínu posezení pro hosty.

Po stezce dojedete až na hranice ale dál musíte po silnici přes Hřensko. Pokud by vám to vadilo (byť provoz neni žádný - sesuv skal, povodně, otevření dálnice D8) můžete využít některý z místních přívozů a přepravit se na levý břeh. My dojeli až k tomu v Dolním Žlebu (přepravné 30 kč - 2 dospělí i s kolama). Jako jediný je určený i pro auta. A za odpoledního slunce v zádech jsme se vraceli do Děčína.

4 komentáře:

  1. 25 km po rovince? Tak to bych snad dala i při mé bídné fyzičce :-)
    Elli ty ses učila/učíš italsky?! No toto! Já zatím bojuju se 17. lekcí a ne a ne se hnout dál :-))
    A hned bych se nechala nalákat na pohár... nad obrázkem slintám jak kdybych týden nejedla :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ono je to dohromady 50, ale i tak se to dá.
    Marně jsem sháněla výuku italštiny tady na severu. Nemožné. Ani soukromě, ale v jazykovce. Takže jsem byla ráda, že jsem si mohla zapsat italštinu na uni. Kvalita výuky se nedá vůbec srovnat. Měli jsme rodilou mluvčí, dvakrát dvě hodiny týdně. Ze začátku to byla paráda, ke konci semestru mi dělal problém pochopit výklad italské gramatiky v němčině (protože moje němčina je na úrovni předškoláka). Připravovala jsem se na zahrančiní studium v Perugii (nebo Janově). Vzali mě na obě, ale nedostala jsem grant od domovské univerzity, protože bylo hodně uchazečů, málo peněz a já už v zahraničí byla :(

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Elli, tuhle trasu miluju. Teda ne že bych byla cyklista, to ne. Většinou si pořídím nějakou plavbu lodí či výlet autobusem:-). Miluju ty malé německé vesničky (máš tu úžasné fotky), vždycky je to jako úplně jiný svět...:-)

    Jo a možná jsou ty fotky až moc dobrý - mám teď chuť na pořádnej pohár:-D

    OdpovědětVymazat
  4. Taky bych si ho dala...asi si budu muset udělat brzo výlet za hranice...

    OdpovědětVymazat